Tuesday, May 18, 2010

Seloka Pilihanraya...

Perak hari tu tengah sengsara, nak tentukan MB pun payah gila.
Bergaduh sini,bergaduh sana.Sampai sultan pun nak di durhaka.
Penang pula tak payah lah nak cerita. Dah sah dah DAP yang akan jaga.
Senyum lebar sampai ke telinga.Tergadai juga akhirnya.
Selangor pulak ada ceritanya..
Parti PKR yang jadi ketua…nak kata melayu tak juga,nak kata India pun bukan juga, nak kata Cina rasanya tak ada..Timbalan MB kejap ada,kejap tak ada.Bagi satu nak dua, bagi dua silap-silap mintak tiga.
Kedah jugak cepat settle, bagi kat PAS habis cerita.
Tak payah nak berjela-jela. Gaduh sini, gaduh sana.
Tapi PAS pun pembangkang juga.
Kelantan lagi la, langsung dah tak ada dalam peta.
Ops!!Aku tak sokong pun mana-mana.Kalau ada pun, itu rahsia.
Jangan cuba salah sangka. Saja je aku nak berseloka. Seloka khas pilihanraya.
Sana sini heboh sentiasa. Cerita pasal pilihanraya.
Yang menang tengah sibuk tempah meja.
Yang kalah pulak tak henti-henti garu kepala, dok fikir lepas ni nak kerja apa.
Silap-silap dihantuknya. Kalau kat tilam tak ape..takut kat dinding batu,jawabnya habis cerita. Maklumlah selama ini reti dok bercakap ajer. Kempen sini,kempen sana.
Buat kerja, haram tak tahu apa benda.
Yang menang pulak jangan dok teruja. Orang dok tengok banyak mata.
Janji yang dikata adakah dikota. Pening jugak kepala.
Apa tidaknya, nak buat tidak sesenang yang dikata.Hah..sekarang padan muka.
Silap hari tidur pun dah tak lena, makan pun dah tak selera.
Silap-silap mandi pun tak juga. Ambil tuala, main lap aja.
Mana tidaknya…RM6000 untuk sekeluarga, TOL pulak silap-silap dah tak ada.
Air pulak, 20meter padu dapat percuma aja.
Banyak lagi kalau aku nak cerita, tapi aku ambil yang penting-penting saja.
Lagipun, manifestonya tak semua aku baca….
Ok lah, lain kali aku sambung lagi seloka..
Pasal Nurul Izzah YB yang jelita...
Dengan Terengganu yang gila kuasa

No comments: